آموزشمادر و کودک

جنسیت فرزندان چه تاثیری بر نحوه حمام کردن آنها دارد

مثبت زندگی: حمام کردن شاید یکی از بدیهی‌ترین نیازهای کودکان باشد که والدین تصور می‌کنند نیاز به آموزش چندانی ندارد. هر وقت دلشان خواست یا خودشان به حمام رفتند، فرزندشان هم همراه خودشان به حمام می‌برند و پیش خودشان خیال می‌کنند بدیهی‌ترین نیاز کودک‌شان برطرف شده است؛ اما این تصور اشتباه است. استحمام و شست‌وشوی کودکان بایدها و نبایدهایی دارد که متاسفانه بسیاری از پدرها و مادرها از آن اطلاعی ندارند. مقاله‌ای که در ادامه می‌خوانید برداشتی است از کتاب «سیادت تا وزارت» به قلم محمدجعفر غفرانی.

چند بار در هفته کودک خود را به حمام ببریم؟

برای کودکان زیر هفت‌سال

باید فرزند زیر هفت سال خود را دو تا سه‌بار در هفته به حمام ببرید. به زبان ساده‌تر دفعات حمام رفتن زیاد باشد و مقدارش کم باشد. هر چند در هفت سال اول، اگر فرزندتان یک ساعت هم در حمام باشد، مشکلی نیست، کودک شما می‌تواند نیم ساعت یا بیشتر در حمام آب‌بازی کند و بدنش خیس بخورد و برای خودش کیف کند. بعد والدینش بروند و او را بشویند. اما در هفت سال دوم…

www.mosbatezendegi.ir

کودکان بالای هفت‌سال

از آن‌جایی که بهتر است در هفت سال دوم فرزند شما تنها به حمام برود، باید در هفته چندین بار حمام کند. اما زمان ماندن در حمام باید کوتاه باشد. با چه روش‌هایی می‌توانید مدت زمان حمام رفتن فرزندتان را کمتر کنید؟ باید حمام رفتن را نوبت گذاری کنید؛ مثلا به فرزندتان بگویید برو حمام و زود بیا.  خواهرت می‌خواهد حمام کند. یا کسی دیگر. یک نفره باید پشت در حمام منتظر باشد و بگوید: «چرا تو رفتی؟ این می خواست برود، من می‌خواستم بروم…»

آب حمام چگونه باشد؟

آب نباید خیلی داغ باشد، حمام هم همین‌طور. گرم بودن حمام و آب، در اندام جنسی فرزندتان تاثیرات منفی می گذارد. انحراف‌هایی که بعدها ظهور و بروز پیدا می‌کند. خیلی از مشکلات عقیم شدن مردها یا گاهی دخترها، و مسائلی که در روابط جنسی بعد از ازدواج پیدا می‌شود، برای همین دوران آن‌هاست. دورانی که مسائل بهداشت، مسئله جسمی و جنسی آنها رعایت نشده است. حمام کردن طبق اصول بایدها و نبایدها، تاثیر زیادی در بزرگسالی کودک‌تان دارد. خودارضایی‌هایی که این روزها در دخترها و پسرها شاهدش هستیم، ریشه در کودکی و حمام کردن کودک‌تان دارد که باید به آن توجه‌ای ویژه داشته باشید.

این نوشته را از دست ندهید  علائم اولیه ام اس؛ بیماری ام اس کدام قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند؟

چه کسی کودک را به حمام ببرد؟

تا 4 سالگی مادر می‌تواند هم فرزند دختر را به حمام ببرد هم پسر را. پدر هم همین‌طور؛ تا  چهار سالگی فرزندان در حمام بردن فرزند دختر یا پسر تفاوتی وجود ندارد. اما بعد از 4 سالگی بهتر است فرزند دختر همراه مادر به حمام برود و فرزند پسر همراه پدر. اگر کودکی پدر یا مادر ندارد بهتر است برای حمام بردن فرزند پسر، مادر با لباس به حمام برود،  فرزندش را بشوید، خشک کند، بیرون بیاورد و بعد خودش به حمام برود. برای فرزند دختر هم همین‌طور. اگر دختری مادر نداشت و پدر مجبور بود بعد از سه سالگی فرزندش را به حمام ببرد، باید با لباس این کار را انجام دهد که کنجکاوی جنسی کودک بیدار نشود.

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا