سالمندان

آرایش برای زنان مسن؛ با این روش آرایش کردن جوان شوید

مثبت زندگی: نمی‌توان گفت زیبایی محدود به عده خاصی است. همه تمایل دارند زیبا باشند. حتی خانم‌هایی که سن آنان بالا رفته تمایل دارند آرایش کنند و چند سالی جوان‌تر به نظر برسند. آن ها می‌خواهند چین و چروک صورت خود را حذف کرده و صورتی صاف و شفاف داشته باشند. نیاز نیست حتما بیرون رفته و هزینه‌های گزاف پرداخت کنند. آن‌ها در خانه هم می‌توانند با کمترین امکانات، معجزه کنند. همراه ما باشید تا در این مقاله با بهترین سبک آرایش زنان میانسال آشنا شوید.


حذف پودر زدن


اغلب با افزایش سن، پوست افراد، خشک و پر چین و چروک می‌شود. آن ها نباید از پودر استفاده کنند. زیرا پودر باعث ایجاد یک لایه بر روی صورت می‌شود. البته این کار فقط برای پوست‌های چرب خوب است. ولی چون زنان مسن چربی آن‌ها کم تر است، این کار توصیه نمی‌شود. به جای این کار توصیه می‌کنیم ابتدا پوست خود را مرطوب کرده و سپس کرم پودر برنز استفاده کنید.


استفاده از مژه های پودری


می‌توان پودر مربوطه را بر روی مژه ریخته و با یک برس مخصوص مژه، آن‌ها را از طرف ریشه به سمت نوک، شانه کرد. سپس در صورت تمایل از ریمل استفاده کرد.


استفاده از روغن بچه


بالا رفتن سن باعث می‌شود مژه‌های شما نازک و کم پشت شود. شما می‌توانید هر شب قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کرده و از روغن بچه استفاده کنید.. به این صورت که یک پنبه برداشته و چند قطره روغن بچه روی آن ریخته و سپس بر روی مژه‌ها بمالید.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ شایعه درمورد افزایش سن که نباید باور کنید


احتیاط در چسب مژه


می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید. یک مژه مصنوعی که زیاد پر پشت نیست انتخاب کنید و با استفاده از یک سنجاق سر، چسب مژه را بر روی مژه مصنوعی بمالید و سپس مژه‌ها را بر روی خط مژه قرار دهید.


مژه مصنوعی


در بازار محصولات زیادی وجود دارد که در آن سعی می کنند ظاهر مژه را زیباتر نشان دهند. این محصولات به چهره انسان حالت مصنوعی می‌دهند. علاوه بر این، فرد هر شب باید آن‌ها را پاک کند. گزینه‌های بسیاری وجود دارد. ولی با این شرایط می‌توان از مژه مصنوعی به عنوان راحت‌ترین راه نام برد.


رژ لب

Johner Bildbyra AB +46 8 644 83 30 info@johner.se sales@johner.se


اگر زنان میانسال تمایل ندارند از بین رنگ‌های موجود در مغازه‌ها، رژ لب خود را تهیه کنید، می‌توانند خودشان رنگ مورد علاقه‌شان را بسازند. برای این کار نیاز به رنگدانه، موم ، ژله چرب و موم دارند که با ترکیب مقدار کمی از آن‌ها می‌توانند رنگ مورد نظر برای رژ لب خود را تهیه کنند.


استفاده از مرطوب کننده


زنان میانسال می‌توانند مرطوب کننده را با کرم پودر مخلوط کرده و از ترکیب آن‌ها برای پوست خود استفاده کنند. در این حالت، پوست به شادابی می‌رسد. حتی می توانند از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. 


براق کننده


معمولا پودرها، تغییراتی موقتی در ظاهر افراد ایجاد می‌کنند. آن‌ها ماندگاری دائمی ندارند. نیازی نیست برای هر تغییراتی در صورت سراغ مغازه‌ها رفته و یک محصول جدید تهیه کنند. می‌توانید مقداری نرم کننده و رژ مایع را با هم مخلوط کرده و و به اندازه دو نقطه بر روی هر گونه بمالید. سپس با انگشتان یا قلمو، آن قسمت از گونه را پخش کرده و رنگ را ملایم کنید.


استفاده از کارت ویزیت


می‌توان از کارت ویزیت یا کارت اعتباری برای کمک به آرایش استفاده کرد. به این صورت که هنگامی که ماده را به بیرون چشم خود می‌زنید، کارت را در گوشه چشم قرار داده و به آرامی به سمت خارج چشم بکشید. با این کار می‌توانید سایه‌های زیبایی در اطراف چشم خود ایجاد کنید.

این نوشته را از دست ندهید  مراقبت از سالمندان در فصل زمستان


خط لب


برای بعضی از افراد، زیبایی لبان آن‌ها بسیار مهم است. آن‌ها می‌توانند ابتدا از رژ لب استفاده کرده و سپس با محو کننده یا کانسیلر، خطور اطراف دهان را از بین ببرید. این کار باعث زیبایی بیشتر شما می‌شود.


استفاده از ماسک های چند کاره


هر قسمت از صورت شما، مانند چانه، گونه و پیشانی دارای حالت مخصوص به خود است. در این مواقع باید از ماسک‌های چند کاره استفاده کنید. یعنی در هر منطقه از ماسک مربوط به همان منطقه بهره ببرید. مثلا در قسمت گونه از ماسک بابونه استفاده کنید. یا در قسمت پیشانی از ماسک زغال چوب بهره ببرید. همچنین برای زیر چشم، چسب های هیدروژل بسیار مناسب هستند.


روش کانتورینگ کردن


حتما برای کانتورینگ نیازی نیست که محصولی را از بیرون تهیه کنید. می‌توانید از یک فونداسیون پایه همراه با سایه استفاده کرده و حالت طبیعی به چهره خود بدهید. البته کانتورینگ باعث می‌شود چهره شما کمی تیره به نظر برسد.


هنر عطر زدن


یکی از جنبه‌های زیبایی افراد و زمینه جلب توجه در اجتماع، شیوه عطر زدن است. زنان میانسال نباید محدود به این باشند که در زمان یا مکان‌های خاصی از عطر استفاده کنند.. آن‌ها می توانند برای ماندگاری عطر، آن را به جاهایی بزنند که گرمای بدن باعث پراکنده شدنش می‌شود. می‌توانند از عطر در پشت زانو، زیر بغل، ناف، مچ دست و حتی پشت گوش ها استفاده کنند.


انجام تست قبل از بیرون رفتن


می‌توانید در چند نقطه از منزل با نقاط روشنایی متفاوت، آرایش خود را در آینه نگاه کرده و دید خوبی راجع به خود به دست بیاورید. در صورت لزوم می‌توانید تغییراتی نیز در آرایش خود ایجاد کنید.

این نوشته را از دست ندهید  ایده‌هایی برای تفریح و سرگرمی پدربزرگ، مادر بزرگ‌ها


وجود رنگ پایه


سعی کنید در آرایش خود از رنگ‌های پایه‌ای زرد رنگ استفاده کنید. رنگ زرد یا طلایی باعث می‌شود چهره تان گرم‌تر و جوان‌تر نشان دهد. این رنگ، چهره را جذاب تر می‌کند.


لکه گیری


همواره می‌توان از دستمال دستشویی برای پاک کردن لکه‌های چربی صورت استفاده کرد. این دستمال به خاطر لطافت خاصی که دارد، به پوست صدمه‌ای نمی‌زند.


تمیز نگه داشتن برس ها


افراد معمولا برای ریمل کردن از یک برس استفاده می‌‍کنند. نیاز نیست تا بعد از هر بار استفاده، برس را دور بیندازند. آن‌ها می‌توانند بعد از ریمل زدن، برس را با آب داغ و صابون بشویند. سپس برس را در الکل ایزوپروپیل بگذارند. بعد از سی دقیقه آن را با آب خوب بشویند و خشک کنند. برس برای استفاده مجدد آماده شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هجده =

دکمه بازگشت به بالا