سالمندان

آب مرواريد، شايع ترين بيماري چشم در دوران سالمندي

مثبت زندگی: شايع ترين بيماري چشم در دوران سالمندي، آب مرواريد است كه در مراحل اوليه با جراحي برطرف مي‌شود و در صورت درمان نکردن به موقع، مي‌تواند موجب از دست رفتن بينايي شود.

به خوبي مي‌دانيم كه با ورود به ٥٠ سالگي، چشمان ما دچار كاهش و ضعف بينايي مي‌شود و در صورت بی توجهی و مراقبت نکردن، بيماري‌هاي چشم در دوران سالمندي بيشتر مي‌شود.

علاوه بر كاهش بينايي، بايد نسبت به خارش و سوزش ناشی ازخشكي چشم‌ها حساس باشيم. شايع ترين بيماري چشم در دوران سالمندي آب مرواريد است كه در مراحل اوليه با جراحي برطرف مي‌شود و در صورت درمان نکردن به موقع، مي‌تواند موجب از دست رفتن بينايي شود.

آب مرواريد، شايع ترين بيماري چشم در دوران سالمندي

پیامد مصرف خودسرانه قطره چشم

از مصرف خودسرانه داروها به خصوص قطره‌هاي چشمي حاوي كورتون، كه روي عدسي چشم تاثير زيادي مي‌گذارد، پرهيز كنيد. ويزيت و معاينات دوره اي چشم بعد از ٥٠سالگي، هردوسال يك بار ضروري است. از آنجايي كه علائم بيماري‌هاي چشم به صورت تدريجي ظاهر مي‌شود پزشك قبل از اينكه مشكل جدي عارض شود تشخيص می‌دهد و درمان می‌کند.

در روزهاي آفتابي، به خصوص تابستان، از عينك آفتابي و كلاه سايه‌بان دار بايد استفاده كرد. بيماران ديابتي توجه بيشتري به چشمان خود داشته باشند، چون ابتلا به آب مرواريد و آب سياه در اين بيماران بيش از دو برابر افراد سالم است.

این نوشته را از دست ندهید  تغذیه‌ی مناسب برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا