انتخاب سردبیررابطه جنسیسلامت جنسی

دلایل اصلی ترک رابطه جنسی توسط زوجین و راه‌های درمان آن

اگر مدتی است رابطه جنسی مناسبی با همسرتان ندارید؟ اگر از رابطه جنسی‌تان مایوس شده‌اید؟ اگر رابطه جنسی امروزتان مثل روزهای اول ازدواجتان نیست و.... اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله هم دلایل این موضوع را بررسی کرده‌ایم و هم برایتان راهکارهای شگفت‌انگیزی داریم که مشکل‌تان را حل می‌کن. البته اگر خودتان بخواهید.

مثبت زندگی: در یک نظرسنجی جدید که توسط دانشمندان انجام شده نداشتن رابطه جنسی مناسب در ازدواج یکی از مشکلاتی است که زوجین مخصوصا بعد از چهل سالگی با آن دست و پنجه نرم می کنند و ممکن است برای آنها مشکلاتی را به وجود بیاورد. در این نظر سنجی 12 درصد زوجین مورد بررسی در 3 ماه گذشته رابطه جنسی نداشته اند. نظر سنجی دیگری نشان داده که 20 درصد آن ها در یک سال گذشته رابطه‌ای نداشته‌اند.

این یافته ها برای محققین تعجب‌آور نبود چون این یک مشکل همه گیر در این دوران است. علت این امر می‌تواند پاسخ بدن به تغییرات هورمونی یا سبک زندگی و تغییرات این سنین باشد. اما از طرف دیگر در حالی که این گذار می‌تواند طبیعی باشد ولی باعث نگرانی اغلب افراد برای به خطر افتادن ازدواجشان است. در ادامه مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که ازدواج بدون رابطه جنسی واقعا چیست و چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد و زوجین برای بدست آوردن صمیمیت فیزیکی گذشته باید چه کاری انجام دهند؟

منظور از ازدواج بدون رابطه جنسی چیست؟

به گفته کارشناسان زوج‌هایی که سالانه 9 بار یا کمتر رابطه جنسی دارند جزو این گروه قرار می‌گیرند. البته شاید تعداد رابطه جنسی دلخواه زوجین مشابه هم نباشد. یک زوج ممکن است برای هم جذابیت داشته باشند و تمایل به برقراری رابطه جنسی با هم داشته باشند ولی شرایط زندگی مانع از کنار هم بودنشان شود ولی در یک ازدواج بدون رابطه جنسی شکافی مابین زوجین ایجاد شده و احساس می‌کنند میلیون‌ها کیلومتر از هم دورند و در طول سال‌ها دره‌ای عمیق بینشان ایجاد شده که نمی‌توانند از آن عبور کنند.

البته هستند افرادی که سالی یک بار رابطه جنسی دارند ولی از آن لذت برده و از کنار هم بودن راضی‌اند پس زیاد روی اعداد تکیه نکنید.

نقش اختلال میل جنسی در یک ازدواج بدون رابطه جنسی

اختلال میل جنسی به این معنی است که یکی از زوجین تمایلی به برقراری رابطه ندارد که احتمال ناراضی بودن همسر در این مورد بیشتر می‌شود. فرض بر این است که مردان نیاز جنسی بیشتری دارند ولی مطالعات نشان داده است که میل جنسی زنان بیشتر است و احتمال اختلال میل جنسی در هر دو جنس یکسان است.

تله مقایسه

چالش دیگری که زوجین با آن روبرو هستند این است که زندگی جنسی دیگران بهتر از ماست و وضعیت خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و معمولا به یاد اوایل دوران ازدواجشان می‌افتند و خودشان را با آن زمان که همه چیز برای هر دو نفرشان جدید بوده مقایسه می‌کنند که اصلا مقایسه درستی نیست.

برای خیلی از زوجین اتفاق افتاده که متوجه می‌شوند شریک زندگی‌شان به جای این که از رابطه جنسی با آنها لذت ببرد صرفا به چشم یک وظیفه به آن می‌نگرد و زوجینی که قبلا در ماه 20 تا 25 بار رابطه داشته‌اند حالا شاید ماهی یک بار هم رابطه نداشته باشند.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ ترفند برای تایپ سریع در گوشی اندروید

اگر در تله مقایسه گرفتار شده‌اید بهتر است رابطه جنسی خود را از منظر کیفی مدنظر داشته باشید. زوج‌های زیادی هستند که با وجود داشتن تعداد زیاد رابطه جنسی ولی لذتی از آن نمی‌برند و نمی‌توان گفت که ازدواج آنها بهتر از یک ازدواج بدون رابطه جنسی است. اگر شما و همسرتان فقط 8 بار در سال عشق‌بازی می‌کنید ولی همیشه با هم صمیمی هستید و از هم رضایت دارید بهتر از داشتن رابطه جنسی هر هفته بدون احساس صمیمیت است!

دلایل اصلی ازدواج بدون رابطه جنسی

حتی اگر دچار اختلال میل جنسی نباشید عوامل زیادی هستند که می‌توانند منجر به تضعیف رابطه جنسی شوند:

بیماری: درد کمر، آرتریت و افسردگی شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که رابطه جنسی را به چالش می‌کشند. خود بیماری یا داروهایی که برای درمان استفاده می‌کنید می‌تواند میل جنسی را محدود کند.

اضافه وزن: کنترل وزن بعد از 40 سالگی سخت‌تر می‌شود که می‌تواند منجر به کاهش انرژی برای رابطه جنسی شود و در مواردی حتی ممکن است خودتان را از نظر جسمی جذاب نبینید و میل‌تان سرکوب شود.

احساس خستگی: خستگی یکی از نشانه‌های بیماری‌های مختلف و عارضه جانبی مصرف داروها و زندگی مدرن است. داشتن خواب کافی می‌تواند به بهبود میل جنسی شما کمک کند.

استرس: بدن هنگامی‌که تحت تنش قرار می‌گیرد پاسخ جنگ و گریز ارسال می‌کند یعنی در این حالت میل جنسی ضرورتی برای بدن ندارد. استرس مداوم تمرکز روی رابطه جنسی را دشوار می‌کند و حتی ممکن است منجر به تغییرات هورمونی و کاهش میل جنسی شود.

روزمرگی: روزمرگی مشکلی بزرگ در یک ازدواج بدون رابطه جنسی است. زوجینی که 10 – 15 سال را کنار هم زندگی کرده‌اند و کارهای جدیدی انجام نمی‌دهند و به سراغ تجربیات جدید نمی‌روند اغلب دچار این عارضه خواهند شد. پس سعی کنید همیشه به فکر تغییر در شرایط رابطه جنسی‌تان باشید تا به تکرار و روزمرگی دچار نشوید.

خشم و نفرت: خصومت، نارضایتی، حسادت و سرزنش می‌تواند میل جنسی نسبت به همسر را سرکوب کند. برخی افراد خطای طرف مقابل برایشان به قدری بزرگ است که بابت آن ناراحتی زیادی را متحمل می‌شوند مثل خیانت و دروغ. یا مثلا بسیار شنیده‌اید که زنی از شوهرش شاکی است و می‌گوید جلوی دیگران با من مثل یک خدمتکار رفتار می‌کند. سعی کنید از خصومت و یادآوری مشکلات دوری کنید تا زندگی جنسی بهتری داشته باشید و لذت بیشتری از بودن در کنار همسرتان ببرید. گاهی فراموش کردن بهترین نسخه برای داشتن زندگی بهتر است. از خودتان بپرسید واقعا تا حالا کدام خصومت و خودخوری‌تان به نتیجه رسیده که این دومی باشد؟ آیا در این میان بازنده اصلی خودتان نبوده‌اید؟

این نوشته را از دست ندهید  مجله تصویری مثبت زندگی- قسمت دوم؛ آرایش رزگلد، نیازهای قبل و بعد از ازدواج، یائسگی، بدنسازی و...
رابطه جنسی

یک راهکار ساده: پس نتیجه می‌گیریم برای داشتن بهترین رابطه جنسی اولین راه حل فرار از روزمرگی و بعد از آن کاهش خشم و نفرت است.

حالا برویم سراغ اصل ماجرا. آیا ازدواج شما واقعا بدون رابطه جنسی است؟

اگر پاسختان به این سوال بله است یعی باید به دنبال کمک باشید. هر از گاهی نبودن رابطه جنسی مشکلی نیست ولی اگر به صورت مداوم باشد باعث نگرانی می‌شود. بیایید کمی با خودتان روراست باشید اینجا که دیگر غریبه‌ای بینمان نیست. پاسخ بله یا نمی‌توانم آخرین بار را به یاد بیاورم یعنی شما مشکل دارید.

مطالعات نشان داده‌اند افرادی که لمس بامحبت بیشتری دارند رابطه بهتری را تجربه می‌کنند و احساس رضایت جنسی بیشتری دارند. اگر اعتماد به نفستان در طول زمان از بین رفته. اگر فکر می‌کنید او فقط به دلیل ارضای هوس با شما رابطه دارد و منجر به اثر منفی بر شما می‌شود یعنی مشکل دارید!

اما اگر تجربه رابطه جنسی بسیار صمیمانه‌ای دارید نشانه خوبی است. تحقیقات نشان داده‌اند زنانی که احساس می‌کنند شوهرشان به لذت بردن آنها اهمیت می‌دهد، شادترند و احساس رضایت بیشتری از رابطه جنسی دارند. البته این مورد درباره مردان هم صدق می‌کند. درنهایت عدم تمایل به رابطه جنسی می‌تواند نشان دهنده مشکلات سلامت یا مشکلات صمیمیت باشد.

چگونه رابطه جنسی را به ازدواجمان برگردانیم؟

اگر در ازدواجتان مثل دو هم‌اتاقی زندگی می‌کنید و صمیمیت بینتان کم شده از این نقاط برای گرم کردن رابطه خود استفاده کنید:

با همسرتان در مورد احتمال شروع اختلال میل جنسی صحبت کنید

مکالمه در این مورد ساده نیست ولی نباید تحمل این مشکل را به تنهایی به دوش بکشید. مهم است که بدون سرزنش به دنبال علل مشکل خود باشید و در صورت نیاز برای معاینه به پزشک یا مشاور مراجعه نمایید. حرف زدن کلید هر قفلی است. از حرف زدن با شریک زندگی‌تان نهراسید. خواسته‌هایتان را به شریک زندگی‌تان بدون رودربایستی بگویید مطمئن باشید او هم استقبال خواهد کرد.

دیدگاه خود را تغییر دهید

گاهی اوقات تغییر در دیدگاه می‌تواند تفاوت‌های خوبی ایجاد کند. مثلا اگر همسرتان می‌گوید تحریک شده و از شما رابطه جنسی می‌خواهد ممکن است با خودتان فکر کنید فقط می‌خواهد خودش را ارضا کند و از این احساس خوشتان نمی‌آید ولی اگر فکرتان را عوض کنید چه؟ به خودتان بگویید وجود من برایش تحریک کننده است و او واقعا دوستم دارد. ببینید با یک تغییر نگاه ساده به چه دستاورد بزرگی می‌رسید! باور کنید بسیاری از مشکلات زندگی و همچنین بسیاری از مشکلات جنسی بین زوجین به همین سادگی قابل حل است. تنها با تغییر نگاه به موضوع و پایین آوردن دوز بدبینی به ماجرا.

این نوشته را از دست ندهید  علائم شگفت‌آور دوران یائسگی

حداقل هفته‌ای یک بار برای رابطه جنسی برنامه‌ریزی کنید

شاید به نظر غیرمانتیک باشد ولی وقتی یک زوج برای رابطه جنسی برنامه‌ریزی می‌کنند، برای انجامش آماده می‌شوند. چون می‌دانند قرار است اتفاق بیفتد. کارشان را کنار گذاشته و استرس‌هایی که دارند را تا شب پشت سرگذاشته و شب هنگام آرام و آماده هستند. این یک راهکار است برای اینکه حتما و حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید. بگذارید این یک بار کاملا برنامه‌ریزی شده باشد باقی‌اش را بسپارید به دست تقدیر و موقعیت‌های رمانتیک. اما این را فراموش نکنید سعی کنید در هر شرایطی از رابطه‌تان لذت ببرید گو اینکه هر بار به خودتان یادآوری کنید شاید این آخرین باریست که در آغوش معشوقتان هستید. هیچ کس از فردای خودش خبر ندارد. بگذارید همیشه این طراوت برایتان باشد. مثل اولین بار. مثل آخرین بار.

کاری که دوست دارید انجام دهید

یکی از مزایای زنان نسبت به مردان این است که حتی اگر میلی به رابطه نداشته باشند می‌توانند به انتخاب خودشان وارد رابطه شوند. این‌کار باعث می‌شود میل جنسیتان افزایش پیدا کند. اگر با خودتان فکر کنید با پیش قدم شدن شما برای رابطه، رابطه شما با شوهرتان بهبود پیدا کرده و صمیمیت‌تان بیشتر می‌شود مسلما درنگ نخواهید کرد. افزایش تماس جنسی می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شود. این یک راهکار برای خانم‌هایی است که می‌خواهند از این مهلکه فرار کنند. هر بار که فکر می‌کنید نمی‌توانید به این فکر کنید که این نبودن‌ها و نتوانستن‌ها و نخواستن‌ها ممکن است به مرور جایگاهتان را متزلزل کند. روراست بگوییم نگذارید کم‌کم خودتان کس دیگری را وارد زندگی همسرتان کنید. البته این موضوع با شدت کمتری در مورد آقایان هم صادق است. همیشه به همسرتان این حس را تلقین کنید که تنها زنی است که می‌تواند شما را تحریک کند و جایگاه محکمی در قصر دل شما دارد.

فانتزی‌های خود را به اشتراک بگذارید

حتی تغییرات کوچک می‌تواند گرما را به رابطه جنسی شما بازگرداند. حتما لازم نیست دنبال ابزار یا موقعیت‌های خاص باشید چیزهای خیلی کوچک می‌تواند جرقه‌ای برای رابطه جنسی باشد مثلا کشیدن پا به همدیگر. از هر چیزی می‌توانید به عنوان انگیزه‌ای برای رابطه جنسی استفاده کنید. مثلا حتی خریدن یک شاخه گل و یا گفتن الفاظی که به طرف مقابلتان بفهماند هنوز هم قوی‌ترین حس را به شما منتقل می‌کند. در این زمینه لطفا کمی فانتزی رفتار کنید. چه عیبی دارد در این شرایط مثل یک دختر و پسر ۱۸ ساله باشید بی قید و سرحال و آماده برای یک آغاز شگفت‌انگیز!

این نوشته را از دست ندهید  عوامل کاهش دهنده نیروی جنسی

بیاموزید چگونه میل جنسی یکدیگر را روشن کنید

روشن کننده‌های میل جنسی می‌تواند در طول سالیان تغییر کند بنابراین هر از گاهی می‌توانید لیستی از علاقمندی‌های خود که باعث هیجانتان می‌شود را تهیه کرده و امتحان کنید. لیستی هم از رفتار ناخوشایند تهیه کنید. لیست‌ها را کنار هم گذاشته و فعالیت‌هایی که هر دو به آن علاقمند هستید را شناسایی کنید. امتحان کنید. باورتان نمی‌شود این یک اتفاق شگفت‌انگیز است و می‌تواند هر دوی شما را به نهایت لذت برساند. امتحان کنید. ضرر ندارد.

تغییر رفتار در رابطه جنسی

رابطه جنسی منحصر به دخول واژینال نمی‌شوند و دلیلی ندارد که هر رابطه جنسی‌ای هم منجر به ارگاسم شود. انتظار رسیدن به ارگاسم در هر رابطه جنسی فشار زیادی به شما وارد می‌کند. نوازش و هم آغوشی را دست کم نگیرید. حتی رفتارهای صمیمانه مثل لمس کردن یا کتاب خواندن با صدای بلند برای هم، لذت بردن از شام دو نفره زیر نور شمع به شما کمک می‌کند شعله‌های میل جنسی شریک زندگی‌تان را روشن کنید. پس قبل از فکر کردن به ارگاسم شرایط ابتدایی آن را محیا کنید مطمئن باشید ارگاسم خودش به سراغ شما خواهد آمد.

تسلیم نشوید

افرادی که مدت زمان زیادی است ازدواج کرده‌اند فکر می‌کنند رابطه جنسی ارتباطی با مغز ندارد و می‌دانند چه کلیدی را برای روشن شدنش فشار دهند. ولی در واقع همه چیز برخلاف این تفکر است. هر چه مدت طولانی‌تری را با یک نفر سپری کنید انتظارتان از او بیشتر می‌شود و نیاز به تلاش بیشتری خواهید داشت. پس تسلیم نشوید و فراموش نکنید هر روز یک روز تازه و یک اتفاق تازه در زندگی‌تان رقم بزنید تا دچار روزمرگی و تکرار نشوید. باور کنید روزمرگی خیلی از آن چیزی که تصور می‌کنیم به همه ما نزدیک است و اگر آن را دست‌کم بگیریم به وجود آمدنش برایمان تبعات بدی به همراه خواهد داشت. فکر کنید هر روز یک شروع دوباره است و باید از ابتدا با همسرتان شروع کنید. اگر به این موضوع بیندیشید به طور قطع راه حل‌های خوبی پیدا خواهید کرد. خودتان را دستکم نگیرید.

گرد آورنده
کارن اصلانی
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا