تغذیهسلامت

کاهش وزن با آب‌میوه‌های چربی‌سوز

مثبت زندگی: یکی از روش‌های توصیه شده توسط متخصصان رژیم درمانی و کاهش‌وزن استفاده از رژیم لاغری آب میوه با رعایت اصول و قوانین صحیح است. کاهش وزن از اول سخت و دشوار به نظر می‌رسد ولی در این مقاله ما قصد داریم راه های جدید و خوبی را به شما ارائه دهیم. افرادی که در رژیم هستند ترجیح می‌دهند برای کاهش وزن از آب‌میوه‌ها استفاده کنند.

مزایای رژیم لاغری آب‌میوه

رژیم با آب‌میوه یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های سرتاسر جهان است که سایز شما را به حداقل خواهد رساند آب‌میوه یا آب سبزیجات یک جایگزین خوب و مناسب برای رژیم لاغری است که در طی چند هفته کاهش وزن چشمگیری خواهید داشت. این آب‌میوه‌ها برای رفع سموم بدن هم بسیار مناسب است.

با نوشیدن آب‌میوه تازه انواع مواد معدنی، ویتامین ها، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها را دریافت خواهید کرد. این مواد معدنی در جهت بهبود متابولیسم بدن مفید بوده و در نتیجه قادر به سوزاندن کالری های بیشتر خواهید بود.

رژیم غذایی توسط آب‌میوه روی بینایی افراد هم تاثیر دارد. این رژیم می‌تواند منجر به بهبودی دید چشم، تقویت ناخن‌ها، کاهش بوی بد بدن، آبرسانی به بدن، تقویت پوست و صاف شدن آن شود. 

نکات مهم رژیم لاغری آب‌میوه 

آب‌میوه تازه

بسیار مهم است آب‌میوه‌ای که شما استفاده می‌کنید تازه باشد. آب‌میوه‌های بسته‌بندی که دارای مواد نگهدارنده و طعم‌دهنده‌های مصنوعی است نه تنها باعث کاهش‌وزن نمی‌شوند بلکه منجر به اضافه وزن هم می‌شود و سطح قندخون را افزایش می‌دهند. بنابراین اگر شما قصد رژیم گرفتن با آب میوه‌ها را دارید باید اطمینان حاصل نمایید آب میوه‌ای که استفاده می‌کنید تازه باشد. در غیر این صورت باعث آسیب رساندن به بدن شما می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  7 کاری که بعد از بیدار شدن از خواب نباید انجام دهید

آب‌میوه خانگی

آب‌میوه های خانگی مفیدتر و موثرتر هستند چرا که شما خودتان آن را درست می‌کنید و هیچ‌گونه مواد نگهدارنده و طعم دهنده در آن به کار نرفته است.

 آب‌میوه‌های چربی‌سوز برای کاهش وزن و لاغری

آب سبزیجات

آب سبزیجات از مغذی‌ترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌ها در کاهش وزن است. شما با استفاده از آب سبزیجات نه تنها کاهش وزن پیدا می‌کنید بلکه پوست بدنتان درخشان و صاف می‌شود. اغلب افرادی که در رژیم هستند با استفاده از آب سبزیجات سعی در درخشان و صاف شدن پوست بدنشان می‌کنند بنابراین توصیه می‌شود در برنامه رژیم غذایی خود آب سبزیجات را هم جای بدهید که با یک تیر به دو هدف بزنید.

آب هویج

 آب‌میوه‌های چربی‌سوز برای کاهش وزن و لاغری

آب هویج برای لاغری بسیار عالی است. هویج میوه‌ای کم‌کالری و پر از فیبر است. یک لیوان بلند آب هویج شما را تا ناهار سیر نگه می‌دارد و از میان‌وعده‌های ناخواسته نجات می‌دهد. علاوه بر این توصیه شده که از هویچ فقط به صورت خام استفاده کنید.
آب هویج ترشح صفرا را افزایش می‌دهد که این امر به سوختن چربی و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. یک سیب، نصف پرتقال و کمی زنجبیل را به آن بیافزایید تا یک نوشیدنی ضد باکتری فوق‌العاده درست کنید که تمام سموم بدن را از بین می‌برد.

آب خیار

غذاهایی که مقدار آب بالایی دارند کالری کمتری دارند. درک این مساله آسان است که به منظور از دست دادن وزن، شما باید کالری کمتری بخورید و یا کالری بیشتری بسوزانید.
به خاطر اینکه خیار حاوی آب و فیبر زیادی است به راحتی شما را سیر نگه می‌دارد. برای اینکه آب خیار را به یک نوشیدنی خنک و دلچسب تابستانی تبدیل کنید، کافیست چند قطره عصاره لیمو و چند برگ نعناع به آن اضافه کنید.

آب انار

 آب‌میوه‌های چربی‌سوز برای کاهش وزن و لاغری

آب انار برای پوست شما عالی است و با مصرف آن می‌‌توانید درخشندگی طبیعی پوستتان را به دست آورید. همچنین این نوشیدنی لذت‌بخش جهت کاهش وزن نیز بسیار مفید است. انار سرشار از آنتی اکسیدان، پلی‌فنل و لینولنیک اسید است که همگی به شما در سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم کمک می‌کنند. آب انار در سرکوب اشتها نیز موثر است.

این نوشته را از دست ندهید  چطورحس سال اول ازدواج را تا سال‌ها بعد زنده نگه دارید

آب کلم

عصاره کلم در تسکین بسیاری از مشکلات معده مانند نفخ و سوءهاضمه مفید بوده، بخش گوارشی شما را تمیز می‌کند و به حذف سریع پسماندها نیز کمک می‌کند. مطالعات زیادی نشان داده‌‌اند که افزایش مصرف فیبر می‌‌تواند به مبارزه با چربی کمک کند .
گارگی شارما معتقد است سبزیجات با فیبر بالا، آب را در بدن شما جذب کرده و یک جرم ژل مانند را طی هضم تشکیل می‌دهند. این باعث کاهش سرعت فرآیند شده و به شما کمک می‌‌کند که مدت بیشتری احساس سیری کنید و از مصرف سایر غذاها جلوگیری کنید. شما می‌توانید کلم را با یک سیب و لیموترش و یا با سبزیجات شیرین مثل هویج و چغندر ترکیب کنید.

آب هندوانه

هر 100 گرم از این میوه آبدار و خوشمزه فقط 30 کالری دارد و شما را هیدراته کرده و آب بدنتان را حفظ می‌کند. دکتر شارما می گوید: «این میوه سرشار از آسید آمینه آرژنین است که به سوزاندن چربی ها کمک می‌کند.»

آب پرتقال


آب پرتقال تازه می‌تواند یک جایگزین سالم و کم کالری برای تمام نوشیدنی‌های گازدار باشد. پرتقال یک میوه با کالری منفی در نظر گرفته می‌‌شود که به این معنی است که حاوی کالری کمتری نسبت به چیزی است که بدن شما نیاز دارد آن را بسوزاند. به عبارت ساده، بیشتر از چیزی که می‌خورید، می‌‌سوزد.

آب آناناس

آب آناناس یک درمان بزرگ برای از بین بردن چربی شکم است. یک آنزیم مهم به نام بروملائین که در آب آناناس یافت می‌شود، در متابولیسم پروتئین و سوختن بیش از حد چربی شکم کمک می‌کند.
علاوه بر این، بروملائین با آنزیم‌های دیگر مانند لیپاز برای هضم چربی‌‌ها و سرکوب اشتها کار می‌کند. همانند پرتقال، آناناس یک غذای کاتابولیک است، به این معنی که بدن شما کالری بیشتری از آنچه دریافت می‌کند، می‌سوزاند.

این نوشته را از دست ندهید  پاسخ به چند تصور اشتباه درباره ورزش

آب کدو

نوشیدن این سوپرفود خنک تابستانه برای کاهش وزن بسیار مفید است. Asha Thorat در کتابش «25 دستورالعمل نوشیدنی چربی‌سوز» نوشته: «آب کدو در طب آیورودا به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش چربی تجویز شده است. آب کدو حاوی کالری کم و بدون چربی است و همچنین بدن شما را خنک نگه می‌دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا