رفتار

چطور سفر خوب و خوشی با همسرتان داشته باشید؟

مثبت زندگی: شاید اکثر ما به محض فرا رسیدن تعطیلات و تصمیم برای مسافرت، فقط به انتخاب مقصد، وسیله نقلیه، بستن چمدان و برنامه ریزی‌های کلی سفر فکر می‌کنیم و کمتر پیش می‌آید به چند و چون مدیریت ارتباط با همسرمان در طول سفر بیندیشیم. در حالی که سفر می‌تواند گره ارتباط عاطفی همسرها را محکم‌تر کرده و در تقویت پایبندی همسران به هم نقش مهمی را ایفا ‌كند. اگر همسفرتان، همسرتان باشد؛ مدیریت این سفر قلق‌های خاص خودش را دارد.

مطمئنا اگر قبل و حین سفر به نکات زیر توجه کنید علاوه بر ساخت خاطرات شیرین در دفتر زندگی مشترکتان، به هدف سفر که استراحت روح و جسم‌ و رسیدن به آرامش است نیز نائل خواهید شد.

گذشت داشته باشید: با اهم و مهم كردن مسایل خوشی‌هایتان را بخاطر موضوعاتی مثل زودرنجی، دست تنها بودن خانم خانه در حین سفر و مخارج سفر بهم نریزید.

سفر را با صدقه و دعا شروع کنید: بهم راحت بگیرید و شادی را با بیشتر خرج کردن یکی ندانید. به توصیه رسول خدا “توشه خوب بردارید که در سفر شاد باشید.”با هم شعر بخوانید، شوخی کنید تا جایی که به یاوه و لغو نرسد. برایتان رسیدن به مقصد سفر فقط مهم نباشد و در بین راه‌های سرسبز توقف کنید و لذت ببرید.

اگر قرار است در سفر با دیگران همراه باشید: وسع و هدف خودتان را بسنجید تا با خانواده‌هایی شبیه به خودتان به مسافرت بروید.

برای اینكه از بروز كدورت در سفر جلوگیری كنید: از قبل تدبیرهایی اندیشیده باشید، مثلا در ظاهر بخندید یا تظاهر به خنده کنید تا به مرور چهره شادتری پیدا کنید.

این نوشته را از دست ندهید  شانس چیست؟ آیا شانس واقعا وجود دارد؟

در انجام کارها با هم همکاری کنید: بنابراین همسرتان هم برای استراحت و تفریح وقت خواهد داشت. اگر مشکلی پیش آمد هرچه می‌شود راه حل آسان، بدون تنش و بحث و با همکاری را انتخاب کنید.

اگر مجبور به همسفر شدن با افراد فامیل یا دوستی شده‌اید: با خودتان بگویید که سفرتان خیلی زود به اتمام می‌رسد بنابراین تلاش كنید احترام و عزت همسرتان را در جمع آن‌ها نگه دارید و برای آرامش دل همسرتان بیشتر روی حرف‌های مشترک و تفاهم‌هایتان تمرکز کنید.

گرد آورنده
الهام حیدر طجری
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا