زیبایی

همه چیز درباره لیزر موهای زاید – بخش اول

اگر می‌خواهید برای از بین بردن موهای زايدتان به سراغ لیزر بروید حتما باید نکاتی را بدانید که در تاثیر این عمل و از همه مهمتر سلامتی‌تان نقش مهمی را ایفا می‌کند. ما در این نوشته این نکات را به شما یادآوری می‌کنیم.

مثبت زندگی: این روزها «لیزر موهای زاید» یکی از پرطرفدارترین شیوه‌هایی است که بانوان برای نظافت و زیبایی از آن استفاده می‌کنند. به زبان ساده‌تر بانوان ترجیح می‌دهند از لیزر برای خداحافظی با موهای ناخواسته بدنشان استفاده کنند تا بند انداختن، اپیلاسیون و ژیلت و …

‌این انتخاب ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. یکی از این دلایل خداحافظی دائمی با موهای اضافی است و بعضی‌ها هم می‌گویند:«هزینه‌اش نسبت به اپیلاسیون به صرفه‌تر است؛ چون لازم نیست هر ماه هزینه پرداخت کنیم. نهایت ۷ دوره و تمام.» اما گفته‌ها و شنیده‌ها در این موضوع بسیار است و به همین چند جمله محدود نمی‌شود.

عده‌ای هم هستند که معتقدند لیزر برای بدن ضرر دارد و گاهی حتی باعث ایجاد تومورهای سرطانی می‌شود. اما علم تا چه اندازه این باورها را تایید می‌کند و قبولشان‌ دارد؟ همراه مثبت زندگی باشید؛ چون قرار است در این مقاله، سیر تا پیاز لیزر موهای زاید، یعنی ضررها و فایده‌ها، باورهای درست و غلط درباره آن را برای شما روایت کنیم…

موهای زاید برای همیشه می‌روند؟

حقیقتش را بخواهید، در بهترین شرایط، امکان بازگشت و رشد مجدد حدود20 تا 30 درصد از موهای لیزرشده وجود دارد. یعنی اگر هنگام خوابیدن  یا نشستن روی تخت کلینیک، خانم اپراتور به شما گفت: برای همیشه با موهای اضافی‌ات خداحافظی می‌کنی. باورتان نشود. چون بعد از چند سال، خواهی نخواهی بخشی از موهایتان رشد مجدد خواهد داشت.

همه کسانی که موی زاید دارند، داوطلب مناسبی برای لیزر  کردن هستند؟

پاسخ منفی است؛ موهای زاید، یا موهایی که به اسم‌های اضافی یا ناخواسته هم معروف هستند، به دو دلیل به وجود می‌آیند. دلیل نخست هورمونی است و دلیل دیگر غیرهورمونی. اگر دلایل هورمونی باعث ایجاد موهای زاید شده باشند، لیزر درمانی برای از بین بردن این موها کافی نیست. در کنار این درمان، باید دارو درمانی هم انجام شود.

این نوشته را از دست ندهید  شیار ناخن (خطوط عمودی و افقی) نشانه چیست و چگونه رفع می‌شود؟

اما وقتی می‌گوییم دلایل هورمونی منظورمان چیست؟ اختلالات هورمونی یا تخمدان پلی‌کیستیک باعث می‌شود تا بانوان در قسمت‌هایی از بدن خود که به طور طبیعی مو ندارند، با موهای ضخیم و تیره‌تر مواجه شوند.

پُرمویی‌های غیرهورمونی با لیزر موهای زائد رفع می‌شود؟

این بار باید بگوییم بله! پرمویی‌هایی که غیرهورمونی هستند با استفاده از لیزردرمانی بطور کامل و حداقل برای چنیدن سال از بین می‌روند. هر قدر که پوست روشن‌تر باشد، لیزر درمانی موفق‌آمیزتر خواهد بود.

رنگ پوست هم معیار مهمی برای لیزردرمانی است؟


باز هم پاسخ مثبت است! افرادی که پوستی تیره دارند پس از لیزر موهای زاید پوست‌شان کمی سوخته می‌شود. انگار که آسیب پوستی دیده باشند. اگر چه این کبودی‌ها و تیرگی‌ها با داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، خیلی زود از بین می‌رود؛ اما بهتر است افرادی که سولاریوم می‌کنند، یا حمام آفتاب می‌گیرند و در یک کلام، پوست‌های تیره دارند،

از لیزر کردن موهای زاید خود پرهیز کنند یا حداقل با پزشک متخصص پوست مشورت کنند. البته بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که به فکر پول درآوردن نیست و اگر می‌گوید: لیرز کن، به خاطر پول نمی‌گوید! اپراتورهای غیرمتخصص، چیزی جز سوختگی‌های شدید پوستی را برای آنها دنبال نخواهد داشت؛ سوختگی‌هایی که ممکن است لک‌های پوستی ناشی از آنها گاهی تا آخر عمر هم همراهشان بماند.

چه کسانی نباید سراغ لیزر موهای زاید بروند؟

افرادی که مبتلا به بیماری لوپوس هستند نباید لیزردرمانی را انتخاب کنند؛ چون نور لیزر باعث تشدید بیماری‌شان می‌شود. بیماران پورفیری هم به دلیل واکنشی که در لیزر درمانی نشان می‌دهند، باید قید این روش درمانی را برای خداحافظی با موهای زاید خود بزنند. سومین گروه هم کسانی هستند که قلب‌شان با باتری کار می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  عینک مناسب چهره‌تان را انتخاب کنید

کسانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند چطور؟

بله! مسکن‌ها یا داروهای ضدالتهاب غیرکورتونی (NSAID)، گروهی از داروهای مدر، کوتریموکسازول، برخی داروهای دیابت کینین و کنیدین، تعدادی از تتراسایکلین‌ها، آمیودارون پیروکسیکام، سولفونامیدها، سولفونیل اوره‌ها، داروهای ضدبارداری خوراکی و ایزوترتینوئین در گروه داروهایی هستند که اگر آن‌ها را مصرف می‌کنید، باید برای مدتی هم که شده، با لیزردرمانی خداحافظی کنید. می‌پرسید چرا؟ تعدادی از این داروها پوست را نسبت به نور حساس می‌کنند، برای همین باید تا مدتی دور لیزر کردن را خط بکشید یا حداقل با پزشک خود مشورت کنید.

منعی برای لیزر موهای زاید در خانم‌های باردار یا شیرده وجود دارد؟

تماس با هر نوع اشعه‌ای برای خانم‌های باردار ممنوع است. لیزر هم که به طور کامل اشعه‌محور است. پس اگر باردار هستید یا به فرزندتان شیر می‌دهید، دور لیزردرمانی را تا پایان بارداری و شیردهی خط قرمز بکشید.

چرا بعضی از کلینیک‌های لیزر گران هستند و بعضی ارزان؟

لیزر موهای زاید

این روزها بعضی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی، لیزر ارزان قیمت را تبلیغ می‌کنند. قیمتی پایین‌تر از کلینیک‌ها! بدانید و آگاه باشید که این مراکز، دنبال کسب سود به نفع خودشان هستند! و علاوه بر به خطر انداختن سلامت شما، تعداد شات یا میزان انرژی را کمتر از حالت عادی در نظر می‌گیرند.

برای همین به جای ۷ یا ۸ جلسه، جلسه‌های بیشتری را برای درمان شما در نظر می‌گیرند. پس اگر تبلیغی خواندید که نوشته بود: دستگاهمان مثل دستگاه فلان کلینیک معروف و معتبر است، اما قیمت‌مان کمتر، باور نکنید…

چند جلسه لیزر درمانی نیاز است؟

اگر فردی مشکل هورمونی نداشته باشد و زیر نظر متخصص پوست و با دستگاه‌های استاندارد لیزر، موهای زاید خود را از بین ببرد، باید بعد از جلسه چهارم حدود ۹۰ درصد از موهای زایدش از بین رفته باشد. بالای 95 درصد از موهای زائد این افراد در جلسه های هفتم و هشتم از بین می‌رود و تنها موارد خاصی هستند که به بیش از 4 جلسه لیزر نیاز دارند. اگر علت وجود موهای زاید، هورمونی نباشد، این موها تا سال‌ها رشدی ندارند.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های بازگردانی تصاویر پاک شده در دستگاه‌های اندروید
گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا