رفتارسلامت

من درون گرا هستم…

درد و دل‌های یک آدم درون‌گرا با مردم

مثبت زندگی: شاید افراد برون‌گرا نتوانند درست مطالبی که در این مقاله را می‌گوییم متوجه بشوند، بنابراین از شما می‌خواهیم اگر در محل کار یا در زندگی مشترک‌تان با فردی دورن‌گرا زندگی می‌کنید این مقاله را با دقت بخوانید.

همانطور که می‌دانید افراد درون‌گرا تمایل دارند تا خلاق‌­تر، به خودمتکی‌تر، معتمدتر در جمع ظاهر شده و بیشتر از افراد برون‌گرا کار کنند. جای تعجب نیست که مخترعان و نوآوران تاریخ کاملا درون‌گرا بوده‌­اند: افرادی مانند انیشتین، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، الون ماسک، اسحاق نیوتن، نیکولا تسلا، ارشمیدس و چارلز داروین.

با این­‌حال، فرهنگ تجارت حال حاضر به­‌طرز خنده‌داری افراد برون‌گرا را دارای ارزش می‌داند. آن­ها افراد را براساس تاثیر اولیه (که برون‌گراها در آن استعداد خوبی دارند) استخدام می­‌کنند، «همکاری کردن» را مهم‌ترین عامل موفقیت یک نیروی کاری می‌دانند که برون‌گراها عاشق آن هستند .

دورن‌گرا

درهر صورت، بدلیل این مدیریت، اکثر فضاهای کاری تحت حاکمیت برون‌گراها است که کاملا برای بهره­‌وری و نوآوری مخرب است و از آنجا که این مسئله احتمالا به‌زودی رفع نمی‌شود، افراد درون‌گرا و برون‌گرا بایستی یاد بگیرند چگونه با یکدیگر کنار بیایند.

متاسفانه، از آنجا که درون‌گراها می­‌توانند کاملا به ماهیت برون‌گراها پی ببرند، به نظر نمی‌­رسد که برون‌گراها هرگز بتوانند درون‌گراها را درک کنند. بنابراین لازم دانستیم در این مقاله از زبان یک درون‌گرا به صورت کامل این مطلب را توضیح بدهیم.

شما خیلی صحبت می­‌کنید

درون‌گراها شنوندگان خوبی هستند اما این حقیقت که ما به شما گوش می­‌دهیم و چیزی نمی‌گوییم به این معنا نیست که ما از هر چیزی که می‌­گویید لذت می­‌بریم. کاملا برعکس. اگر بدون توقف برای چندین دقیقه صحبت کنید، ما در ذهن خود از «چقدر خسته‌­کننده»! تا «خدای من، اصلا از حرف زدن خسته می­‌شود؟!» تا «بهخاطر خدا، خفه‌ ­شو!!» هم می‌گوییم. با این حال معمولا هیچ‌گاه اعتراض نمی‌کنیم.

این نوشته را از دست ندهید  نه گفتن قبل از صدمه خوردن

ما نمی­‌خواهیم تغییر کنیم

حتی با وجود اینکه بسیار واضح است که جامعه (به‌طور کلی) و یک مدیر در محل کار (به‌طورخاص) ارتباطات «فرد به فرد» را مهم می­‌دانند، ما درون‌گراها نه می­‌خواهیم و نه در مورد آن احساس نیاز می­‌کنیم که برای بهتر شدن شرایط کاری خودمان را تغییر دهیم و ارتباطات بین‌فردی زیادی برقرار کنیم. با تشکر از شما برون‌گراها، ما کاملا از آنچه که هستیم راضی هستیم. و بسیار از شما سپاسگزار خواهیم بود اگر این احساس را نداشته باشید. باور کنید ما به شما حسادت نمی‌­کنیم ولی دوست نداریم شبیه شما باشیم.

به ما دفتر خصوصی دهید یا اجازه دهید که در خانه برای شما کار کنیم

محیط‌های کاری امروزه برای هرکسی حتی برون‌گراها مضر و قاتل خلاقیت و بهره‌وری آن‌هاست. اما برای درون‌گراها بدتر است چون  در این‌صورت هیچ راهی برای فرار از دست بقیه وجود ندارد. مجبور کردن یک درون‌گرا به کار در یک دفتر کار مثل مجبور کردن یک برون‌گرا به صرف تمام روزش در زندانی انفرادی است. ما به حریم خصوصی احتیاج داریم. لطفا درک آن را داشته باشید تا این حریم را به ما بدهید.

ما از مشکلات کاری بیش از آنچه که به ما مرتبط است، آزرده می­‌شویم

به‌دلیل اینکه برون‌گراها زمان زیادی را به صحبت کردن با دیگران می‌گذارنند، مسئولیت کارهای واقعی انجام شده بر عده‌ا‌­ی درون‌گرا می­‌افتد. پس از مدتی ما از این هدر دادن زمان و معاشرت‌‌های پولی آزرده می‌­شویم چرا که ما خیلی بیشتر کار می­‌کنیم و واقعا ناراحت می­‌شویم وقتی با صدای بلند این اعتبار کاری را به خود نسبت می‌­دهید.

ما را به حال خود بگذارید تا خود را شارژ کنیم

درون‌گرا

درون‌گراها پس از مجبورشدن به تعامل با دیگر انسا‌ن­ها از نظر فیزیکی، احساسی، ذهنی و روحی تهی می‌شوند. تنها راهی که می­‌توانیم خود را دوباره شارژ کنیم این است که از دیگران جدا شده و تنها باشیم. بله، می‌دانیم که شما از دیگران انرژی می­‌گیرید، مانند خون‌­آشام­‌ها، اما ما برعکس شماییم. بنابراین وقتی می­‌بینید که ما تنها نشسته­‌ایم فکر نکنید با موی دماغ شدن به ما لطف می­‌کنید، اینجور نیست.

این نوشته را از دست ندهید  بخوانید، حتی اگر کرونا ندارید

ما گوشه‌­گیر و خجالتی نیستیم

اغلب درون‌گراها استعداد زیادی برای صحبت در جمع دارند. ما اغلب دایره­‌ی کوچکی از خانواده­ و دوستان نزدیک داریم که از سپری کردن زمان با آن­ها لذت می‌­بریم. ما در مورد بیان دستاوردها و موفقیت‌های خود خجالتی نیستیم؛ فقط احساس نیاز به در بوق و کرنا کردن آن‌ها نداریم. ما درمورد خود صحبت نمی­‌کنیم چون ترجیح می­‌دهیم در مورد چیزهای جالب­‌تری صحبت کنیم.

لطفا برو!

گرد آورنده
مقاله‌ای از مجله اینترنتی inc - ترجمه ای از سایت (آپتک)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا