پوست و موزیبایی

لطفا با پوستتان شوخی نکنید

مثبت زندگی: بسیاری از خانم‌ها برای زیباتر شدن و افزایش اعتماد به نفس سراغ لوازم‌های آرایشی مختلف می‌روند غافل از اینکه استفاده طولانی مدت از این لوازم عوارض غیر قابل برگشتی برایشان دارد. خصوصا وقتی بدانیم ایران رتبه هفتم را در مصرف لوازم آرایشی دارد و ۸۰ درصد از این کالاها از راه قاچاق وارد کشور ‌می‌شوند. استفاده از لوازم آرایش در مواقع ضروری عوارض زیادی ندارد اما اگر این کار به یک روال روزمره تبدیل شود بسیار خطرناک است. مثبت زندگی را همراهی کنید تا با عوارض استفاده بی‌رویه از لوازم آرایشی آشنا شوید.

عفونت چشم

چشم از حساس‌ترين اعضاي بدن است و نياز به مراقبت خاص دارد. هنگام آرایش چشم به شدت مراقب باشید چون اگر ریمل یا خط چشم و یا سایه به داخل چشم نفوذ کند باعث عفونت چشم می‌شود.

با ملایمت با پلک رفتار کنید چون پوست اطراف چشم نسبت به مواد شیمیایی حساس است. شایع ترین علت آلرژی یا اگزمای اطراف چشم، استفاده از لوازم آرایش چشمی، به خصوص خط چشم است. ممکن است شما سال‌ها از یک خط چشم خاص استفاده کنید و مشکلی هم برایتان ایجاد نشود اما پوست اطراف چشمتان بعد از چند سال به آن واکنش نشان دهد و به آلرژی‌‌های پوستی مبتلا شوید.

ریمل‌ها از دیگر لوازم آرایشی پرمصرف‌اند كه عارضه اصلی آنها ریزش مژه است. پایه ریمل آب و روغن است و محیط مناسبی برای رشد میكروب‌ها، انگل و آمیب‌هاست و می‌تواند باعث عفونت‌های چشمی، التهاب، قرمزی و آسیب به پلك شود.

ضعف ناخن‌ها

ناخن‌‌های هر فردی نشان دهنده سلامت اوست. استفاده مدام از لاک ناخن باعث آسیب دیدن بافت ناخن می‌شود. کسانی که عادت دارند همیشه ناخن‌هایشان را لاک می‌زنند باعث کدر و بیرنگ شدن رنگ ناخن می‌شوند. از دلایل اصلی خشک شدن، تغییرات رنگ و خشن شدن سطح ناخن استفاده پی ‌در پی از استون است؛ چراکه این ماده یک حلال با خاصیت تحریک‌کنندگی است.

این نوشته را از دست ندهید  خوراکی‌های ضد ریزش مو

گفته می‌شود لاک ناخن از شایع‌ترین علل ایجاد حساسیت پلک چشم نیز است.هرچه میزان کیفیت مواد به‌کار رفته در تهیه لاک بهتر باشد، کمتر شاهد عارضه‌های پلکی و پوستی هستیم پس در انتخاب لاک با کیفیت و معتبر دقت کنید.

جنون گاوی، ایدز و هپاتیت

از عوارض عمومی لوازم آرایشی به‌خصوص مواد تقلبی و غیراستاندارد حساسیت، تورم، تاول، سوزش، خارش، سوزن‌سوزن شدن، كهیر، لك و آكنه است.

بعضی از لوازم آرایشی دارای كلاژن یا ژلاتین هستند كه برای قوام پوست و بهتر كردن ظاهر پوست مفید است. اما كلاژن مصرفی در این محصولات دامی است و احتمال سرایت برخی بیماری‌ها مثل جنون گاوی به‌خصوص در انواع تقلبی وجود دارد.

برخی از لوازم آرایشی تقلبی حاوی آفلاتوكسین هستند كه سرطان‌زاست و صدمه‌های كبدی شدیدی وارد می‌كند و به‌راحتی از طریق سطح پوست جذب می‌شود. برخی دیگر از محصولات حاوی بقایای جفت هستند كه باعث احتمال انتقال بیماری‌هایی مثل ایدز یا هپاتیت می‌شود.

در خانم‌های بارداری كه جنین پسر دارند، مصرف برخی لوازم آرایشی می‌تواند باعث عقیمی فرزند در آینده شود.

پیری زودرس پوست

استفاده بی رویه از لوازم آرایش به‌خصوص اگر از سنین پایین شروع به مصرف کنید باعث می‌شود تا در درازمدت چربی  و طراوت پوست از بین برود و پوستی چروک و خشک و پیر به ‌خصوص در ناحیه پیشانی، خط خنده و اطراف چشم داشته باشید. اگر می خواهید پوستتان زود پیر نشود و جوان بمانید بهتر است که از آرایش روزانه دوری کنید.

سردرد و میگرن

طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که مواد شیمیایی بکار رفته در لوازم آرایشی باعث ایجاد سردرد می‌شود. در درازمدت احتمال ابتلا به میگرن هم وجود دارد.

این نوشته را از دست ندهید  حمام آفتاب بگیرید اما نسوزید

پرخاشگری، افزایش وزن و پوکی استخوان

رژلب طرفداران زیادی دارد. اما بد نیست بدانید که باعث می‌شود لب‌ها پوسته پوسته و تیره رنگ شوند. رژ لب‌ها، حتی آنهایی که تولیدشده برند‌های معتبر هستند، معمولا سرب دارند و آلودگی به سرب در درازمدت باعث اختلال‌های رفتاری مانند پرخاشگری و كاهش حافظه می‌شود. خستگی زودرس و كم‌خونی‌ از دیگران عوارض آن است.

محصولات سفیدكننده پوست، مخصوصا در انواع تقلبی، حاوی كولوبتازون هستند كه یک كورتون قوی است و غیر از عوارض موضعی عامل كم‌كاری كلیه، چاقی و پوكی استخوان هم هست.

جوش

استفاده زیاد از لوازم آرایش باعث جوش زدن پوست می‌شود. برای درمان جوش‌های صورت مجبور به صرف هزینه‌های هنگفت و در نهایت استفاده از موادی می‌شوید که اثرات بدی را روی پوستتان به جا می‌گذارد و در نهایت زیبایی‌تان را کاهش می‌دهد.

سرطان پستان

۵۰ درصد لوازم آرایشی موجود در بازار دارای ترکیب‌هایی هستند که باعث اختلال در کارکرد غدد درون‌ریز می‌شوند. این تركیب‌ها نظم تولید و ترشح هورمون‌ها را در بدن به هم می‌ریزند. همچنین روی قدرت باروری اثر می‌گذارند و عامل ابتلا به سرطان‌هایی هستند که اصطلاحا به آنها وابسته به هورمون می‌گویند؛ مثل سرطان پستان و پروستات.

لاک ناخن با داشتن بیش از ۸۰ درصد ترکیب مختل‌کننده کارکرد غدد درون‌ریز در صدر جدول قرار دارد. بعد از آن کرم‌پودر با ۷۰ درصد و محصولات آرایشی چشم با ۵۶ درصد، پاک‌کننده‌های آرایشی با ۴۷ درصد، رژ لب با ۴۵ درصد، کرم‌های صورت با ۴۰ درصد، دئودورانت‌ها با ۳۸ درصد، خمیردندان با ۳۳ درصد و شامپوها با ۲۵ درصد هستند.

این نوشته را از دست ندهید  5 قابلیت کاربردی در اندروید که خیلی‌ها از آن‌ها خبر ندارند!

افسردگی

موادی مثل پارابن و تریک لوسن برای سلامتی مضر هستند و تعادل هورمون‌ها را بهم می‌ریزند. یکی ازشایع ترین عوارض عدم تعادل هورمون‌ها افسردگی است.

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا