سلامتعمومی

فعالیت‌های مضری که کلیه‌ها را از بین می‌برد

مثبت زندگی: کلیه‌ها یکی از بخش های مهم بدن هستند. مراقبت از عادت های بد که می‌تواند به کلیه شما آسیب برساند بسیار مهم است.تشخیص بیماری کلیه بسیار سخت است، و حتی با ۲۰٪ از توانایی‌اش می‌تواند مانند یک عضو سالم بدون نشان دادن علائم یک بیماری کار کند.

فعالیت‌هایی که باعث آسیب جدی به کلیه می‌شوند:

مصرف بیش از حد گوشت قرمز

مصرف گوشت و به ویژه گوشت قرمز به معنای افزایش میزان سموم و ضایعات در خون است. کارشناسان توصیه می‌کنند که بیش از 1 گرم پروتئین در هر روز به ازای هر کیلوگرم (یک فرد 60 کیلوگرم نباید بیشتر از 60 گرم پروتئین مصرف کند). این رژیم غذایی باید متعادل باشد. مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های حاوی پروتئین دارای آسیب‌های طولانی مدت به کلیه‌ها هستند.

عدم‌استفاده از مایعات کافی

روزانه کلیه‌ها حجم زیادی خون را تمیز می‌کنند و حدود 2 لیتر آب را با زباله‌های بدن دفع می‌کنند. کمبود آب بدن وقتی نارسایی کلیه یا عفونت ادراری دارد، بسیار خطرناک است. در این شرایط میزان مصرف آب می‌تواند به عملکرد کلیه‌ها کمک کند. در شرایط عادی، مصرف بیش از 2 لیتر آب در روز به نفع کلیه نیست، بلکه برعکس، بر روی کلیه‌ها تاثیر می‌گذارد و موجب خستگی می‌شود.


چه مواد غذایی را جایگزین گوشت قرمز کنیم؟


مصرف بیش از حد دارو

مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و داروهایی مانند آسپرین و پاراستامول برای مدت طولانی می‌تواند برای کلیه‌ها خطرناک باشد. این دارو‌ها هیدراتاسیون طولانی‌‌مدت (یعنی رساندن آب به بدن فردی که دچار اتلاف زیاد مایعات شده است) را به سلول‌های کلیوی کاهش می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  چرا همیشه در طول روز خوابالو هستم؟

عدم توجه به فشار خون و دیابت

فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ دلایل اصلی نارسایی کلیه هستند. این دو بیماری، با آسیب رساندن به رگ های خونی و قلب، باعث کاهش آب به کلیه می‌شوند و در نهایت سبب سرد شدن می‌شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند که برای کنترل این بیماری‌ها دارو مصرف کنید و مطمئن شوید کلیه‌های شما هر ساله با اندازه‌گیری سطح کراتینین سالم هستند! فراموش نکنید که اضافه وزن و چاقی می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد کلیه‌ها داشته باشد. تعادل را در نمک نگه دارید و بیش از ۶ گرم نمک در روز بخورید.

دخانیات

برخی تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که نارسایی کلیه در افراد سیگاری ۴ برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است.


درمان‌های طبیعی برای بیماری التهاب روده


مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا