سالمندانسلامت

شادترین دوره زندگی زنان

مثبت زندگی: خبر خوب برای خانم‌ها! بسیاری از شما ممکن است فکر کنید شادترین سال‌های زندگی‌تان را پشت سر گذاشته‌اید و آن زمان‌‌ها هرگز بازنخواهند گشت. اما پیشنهاد می‌کنیم غصه خوردن برای روزهای شاد گذشته را تمام کنید زیرا به گفته محققان هنوز شادترین دوره زندگی‌تان فرا نرسیده است. در حقیقت طبق جدیدترین نظرسنجی سرویس سلامت همگانی بریتانیا، شادترین دوره زندگی زنان ۸۵ سالگی است.

سرویس سلامت همگانی بریتانیا جهت سنجش رفاه عمومی مردم، از هشت هزار بزرگسال بریتانیایی خواست به ۱۲ سؤال یک پرسشنامه پاسخ دهند تا میزان اعتماد به نفس، اضطراب و اختلالات خواب‌شان ارزیابی شود. با استفاده از پاسخ‌های شرکت کنندگان، محققان امتیازات افراد را محاسبه کرده و میزان ابتلای آنها به بیماری‌های روحی را تشخیص دادند.

داده‌های نهایی نتایج شگفت‌آوری را نشان داد: زنان در طول زندگی خود بیشتر از مردان مشکلات شدید روانی‌شان را گزارش می‌دهند اما این شرایط به تدریج تا ۸۰ سالگی در هر دو جنس افت می‌کند. بنابراین مراقب علائم پنهان افسردگی در عزیزانتان باشید.

نگاه دقیق‌تر به نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد فقط ۱۴ درصد از شرکت‌کنندگان زن بالای ۸۵ سال به مشکلات روانی دچار هستند. در همین نظرسنجی مشخص شد ۲۸ درصد زنان بین ۱۶ تا ۲۴ سال، ۱۸ درصد زنان ۲۵ تا ۳۴ سال و ۲۴ درصد زنان ۴۵ تا ۵۴ سال از بیماری‌های روانی رنج می‌برند، در حالی که فقط یک الی پنج مرد بالای ۸۵ سال دارای سلامت روانی متعادلند.

به طور کلی ممکن است ‌زنان به علت مسئولیت‌های خانوادگی و مراقبتی، بیشتر از مردان احساس عدم خوشحالی را در زندگی‌شان تجربه کنند اما این احساسات منفی در سالخوردگی کاهش می‌یابد زیرا در این دوره فرزندان رشد کرده‌اند و وظایف مراقبتی زنان کمتر شده است. با این‌حال ممکن است ۸۵ سالگی برای خیلی از شما بسیار دور به نظر برسد پس بهتر است صرف نظر سن و سالتان راه‌هایی برای شادتر زیستن در لحظه پیدا کنید.

این نوشته را از دست ندهید  علائم تب كريمه كنگو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا