رابطه جنسیسلامت جنسی

رابطه جنسی سالم – بخش اول

مثبت زندگی: چه کنیم که رابطه جنسی سالمی داشته باشیم؟ چگونه از آسیب‌های احتمالی در امان باشیم؟ به خصوص اگر تا به حال رابطه‌ی جنسی را تجربه نکرده‌ایم؟

بارها درباره رابطه جنسی صحبت کرده‌ایم. اینکه نیاز جنسی یکی از نیازهای اساسی و طبیعی انسان است و برخی محدودیت‌های فرهنگی و باورهای نادرست تا به امروز بیشتر از آن که مفید بوده باشند، مضر بوده‌ و مشکلات و عقده‌های روانی و گاه تبعات جانی (قتل های ناموسی، طرد از خانواده و…) به همراه داشته‌اند. نتیجه تمام این صحبت‌ها آزادی عمل و آزادی حق انتخاب در داشتن و یا نداشتن رابطه جنسی است. در این مقاله به چگونگی برقراری یک رابطه جنسی سالم می‌پردازیم.

درباره‌اش بخوانید

البته چهل صفحه خواندن با تجربه‌ی عملی سکس متفاوت است. اما همیشه و در هر چیز، اطلاعات داشتن بهتر از نداشتن است و از ایجاد تصاویر عجیب و غیرواقعی جلوگیری می‌کند. هم چنین داشتن اطلاعات از نگرانی‌ها و اضطراب شما جلوگیری می‌کند. ویدیوهای پورن نیز جزو منابعی هستند که تصورات غیرواقعی از سکس ارائه می‌کنند.

برای مثال، وقتی درباره‌ی رابطه ی جنسی بخوانید می‌آموزید که ارگاسم یا ارضا شدن زنان، تنها از طریق دخول صورت نمی‌گیرد و درصد بالایی از زنان فقط از طریق تحریک کلیتوریس ارضا می‌شوند و این غیرعادی نیست. می‌آموزید که مردان صرفا با تحریک آلت نیز ارضا می‌شوند

مواردی که باید درباره آن اطلاعات داشته باشید عبارتند از شناخت آناتومی و آلت جنسی زن و مرد، آموزش بهداشت جنسی، نحوه ی بارداری و راه‌های جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی. حتما این موارد را از منابع موثق آموزش ببینید و وقت‌تان را در گروه‌های بی سر و ته اینترنتی تلف نکنید.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۳ فایده رابطه جنسی برای بدن!

یکی از راه‌های تشخیص سایت‌های پزشکی موثق از غیر موثق، آن است که فقط و فقط درباره‌ی پزشکی صحبت کرده باشند و تحت تاثیر باورهای سنتی نباشند. زیرا احتمال به خطا رفتن و نشر مطالب پژوهش نشده در آن‌ها زیاد است.


تماشای فیلم پورن، چه بلایی سر رابطه زناشویی می‌آورد؟


جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی

 ساده‌ترین راه‌حل استفاده از کاندوم است. کاندوم هم از بارداری و هم از بیماری‌های جنسی و مقاربتی جلوگیری می‌کند. اگر شریک جنسی شما حاضر به استفاده از کاندوم نشد، تحت هیچ شرایطی شما نیز حاضر به برقراری رابطه‌ی جنسی با او نشوید.

لذت سکس بدون کاندوم، ارزش دردسرهای احتمالی را ندارد، نه بیماری مقاربتی نه بارداری ناخواسته و سقط، یا در وضع بهتر عوارض داروهای ضدبارداری و احیانا فراموش کردن زمان مناسب دارو. در بازار انواع متفاوتی از کاندوم‌ها وجود دارد و اگر زوج به هر دلیل از کاندوم مورد استفاده‌شان راضی نیستند، کافی ست از برند متفاوتی استفاده کنند.

باید با اندام‌های جنسی سالم آشنا باشید

 در صورتی که هر نوع نشانه‌ی غیرطبیعی مثل زگیل، زخم و عارضه پوستی بر روی آلت جنسی خود یا شریک جنسی خود مشاهده کردید از رابطه جنسی خودداری کنید. اگر پس از رابطه جنسی متوجه علایم خاصی شدید، باهم به متخصص مراجعه کنید. این موضوع ممکن است در زن و شوهر‌ها نیز اتفاق بیفتد و لازم بشود که هر دو تحت دارو قرار بگیرند.


آمار نهاد زنان سازمان ملل درباره ایدز


چه کاری در سکس درست و چه کاری غلط است؟ چه کسی اجازه دارد که تا کجا پیش برود؟

 افراد ممکن است از فعالیت‌های جنسی متنوعی لذت ببرند و فانتزی‌هایی هم داشته باشند. اصولا سکس به جز کارکرد باروری ، کارکردش لذت است. باید هر دو شخص از رابطه لذت ببرند. اگر حرکتی هست که به یکی لذت می‌دهد اما موجب آزار دیگری می‌شود، این کار غلط است.

این نوشته را از دست ندهید  اصول رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

هرگز نباید یک شخص دیگری را به عمل جنسی خاصی مجبور کند زیرا خودخواهی و حتی سوءاستفاده است. «اگر دوستم داری باید به این حرکت تن بدهی» مهم نیست چقدر آن شخص خواستار آن عمل است؛ اگر شما نمی خواهید، این کار باعث درد و آزارتان می شود، یا صرفا از آن عمل منزجر می‌شوید، تن ندهید. زیرا همیشه خواسته کسی که آزار یا رنجش می‌بیند در اولویت است. با قرار گرفتن در این شرایط حتی ممکن است متوجه شوید که با طرف مقابل‌تان «تفاهم جنسی» ندارید و این چیزی است که در بلندمدت می‌تواند باعث طلاق، جدایی یا خیانت زوجین شود.

ادامه دارد…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا