رابطه جنسیمیل جنسی

تفاوت افراد درون‌گرا و برون‌گرا در رابطه جنسی

مثبت زندگی: رابطه جنسی در افراد درونگرا و برون‌گرا تفاوت‌هایی دارد. وقتی دو انسان درون‌گرا و برون‌گرا رابطه زناشویی خود را شروع می‌کنند باید بدانند ممکن است هرگز به توافق نرسند مگر اینکه بتوانند به نکته های مهم و حساسیت‌برانگیز زندگی خود واقف شوند و به تعامل برسند.

البته ذکر این نکته اهمیت زیادی دارد که بدانید تمایل جنسی و میل به برقراری رابطه؛ هیچ ارتباطی با برونگرا و درون‌گرا بودن افراد ندارد و تنها تفاوت در بیان و چگونگی شکل‌گیری رابطه جنسی است.

درونگراها در رابطه جنسی

این افراد به معاشقه طولانی تمایل بیشتری دارند. قبل از شروع رابطه جنسی نیاز به آمادگی روحی و جسمی دارند و تمایل دارند بیشتر شریکشان برای شروع رابطه پیش‌قدم شود.

گاهی تصور می‌شود درونگراها علاقه‌ای به ارتباط با دیگران ندارند، اما چنین نیست زیرا برای رفع خستگی، به دست آوردن دوباره انرژی جسمانی و روانی و شادابی‌شان نیاز دارند زمانی را به خود اختصاص دهند یا به اصطلاح با خود خلوت کنند. انسان های درونگرا از دید دیگر افراد جامعه معمولا خجالتی و گاهی مغرور به نظر می‌آیند، اما لزوما خجالتی و مغرور نیستند گرچه شاید درک این رفتار برای دیگران کمی دشوار باشد.

برونگراها در رابطه جنسی

این افراد خواهان رابطه جنسی هیجانی هستند و غالبا در این راه پیش‌قدم می‌شوند. کمی خشونت در رابطه را دوست دارند و علاقه‌مند به غافلگیری حین رابطه جنسی هستند.

برونگراها انرژی خود را از برخوردها و روابط اجتماعی بیشتر و حضور در جمع به دست می‌آورند و علاقه زیادی به فعالیت‌های دسته جمعی دارند. مجلس گردانی، شوخ طبعی و بذله‌گویی از خصوصیات بارز این افراد است.

این نوشته را از دست ندهید  غذاهای تحریک کننده سردرد که باید از آنها پرهیز کنید

۴ مشکل ارتباطی همسران متضاد

همسرانی که یکی از آنها برونگرا و دیگری درونگراست ۴ مشکل اساسی خواهند داشت:

1 – تفاوت در تفریح‌ها

یکی از طرفین به مهمانی‌های شلوغ علاقه دارد ولی دیگری علاقه‌مند است در یک محیط آرام و با یک دوست صمیمی خوشگذرانی کند.

2 – شیوه بیان احساسات

فرد درونگرا ممکن است کمی در بیان احساساتش تعلل به خرج دهد در حالی که فرد برونگرا درباره همه چیز به راحتی صحبت می‌کند.

3 – شیوه ارتباطی

فرد درونگرا ترجیح می‌دهد با ورود به خانه به استراحت بپردازد، کمتر صحبت کند و هر وقت میلش کشید حرف بزند. اما یک برونگرا علاقه‌مند است تمام اتفاق‌هایی که در طول روز افتاده، برای دیگران تعریف کند، موسیقی گوش دهد یا صدای تلویزیون را بالا ببرد.

4 – شیوه حل مسائل

فرد درونگرا وقتی مشکلی بروز می‌کند، به آرامش نیاز دارد و از درگیری اجتناب می‌کند. در حالیکه فرد برونگرا دوست دارد به سرعت وارد عمل شود و موضوع را فیصله دهد.

اینها موارد پررنگ و پر تعارض زندگی چنین زوج‌هایی هستند و بخش مهمی از داستان زندگی بسیاری از افرادی را که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند، به خود اختصاص می‌دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا