طب سنتی

ترش کردن را چگونه کنترل کنیم؟

دکتر الهام اختری - متخصص طب ایرانی

مثبت زندگی: باید توجه داشته باشید که حالت‌ ترش کردن نشانه شلی یا بی‌کفایتی دریچه‌ایست که مری را به معده متصل می‌کند. اما چه اتفاقی می‌افتد که در برخی از افراد با خوردن بعضی غذاها این دریچه بی کفایت می‌شود؟

با نگاه طب ایرانی وقتی رطوبت این دریچه از حالت عادی آن بیشتر شود شلی و بی‌کفایتی رخ داده فرد دچار مشکل می‌شود. اگر بیش از هفت سال از شروع این مشکل در شما می‌گذرد باید با یک متخصص گوارش هم مشورت کنید چرا که گاهی درمان تغییرات بافتی انتهای مری در اثر اسید معده ارزش پیشگیری از رخداد مشکلات بزرگ‌تر را دارند.

اما اگر به تازگی با این مشکل روبه‌رو شده‌اید اولین کار اصلاح برنامه غذایی است. غذاهایی که خمیری هستند مانند ماکارونی، لازانیا، نودل، آش رشته و پیتزا را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

همراه غذا آب و نوشیدنی مانند دوغ مصرف نکنید و تا جایی که امکان دارد به جز چند عدد زیتون و چند برگ ریحان چیز دیگری همراه غذا نخورید. از خوردن ماست، ترشی و سالاد شیرازی با غذا خودداری کنید.

پس از غذا تکه‌ای از میوه مربای به که شیرابه آن را گرفته‌اید بجوید. روزی دو بار به مدت دو هفته، زیر جناغ سینه، دایره‌ای به قطر 5 سانتیمتر را با روغن مصطکی به ملایمت ماساژ دهید.

این نوشته را از دست ندهید  خواص زغال اخته برای سلامتی و نحوه مصرف آن
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + شش =

دکمه بازگشت به بالا