تناسب اندامطب سنتی

آیا عسل و دارچین برای کاهش وزن مفید است؟

استفاده از دارچین و عسل در رژیم غذایی روزانه به یکی از رایج‌ترین روش‌های کاهش وزن تبدیل شده‌است. شما می‌توانید از این ترکیب در چای، به‌عنوان چاشنی در غذا یا به طور مستقیم استفاده کنید. اما آیا واقعا فقط با استفاده از عسل و دارچین می‌توان وزن کم کرد؟

 
مثبت زندگی: وقتی از کاهش وزن حرف می‌زنیم طبیعی است به دنبال تاثیر طولانی و سریع باشیم. همه می‌دانیم ورزش و رژیم غذایی سالم بهترین روش‌های کاهش وزن هستند اما آیا راه‌حل بهتر و ساده‌تری وجود دارد؟

استفاده از دارچین و عسل در رژیم غذایی روزانه به یکی از رایج‌ترین روش‌های کاهش وزن تبدیل شده‌است. شما می‌توانید از این ترکیب در چای، به‌عنوان چاشنی در غذا یا به طور مستقیم استفاده کنید. اما آیا واقعا فقط با استفاده از عسل و دارچین می‌توان وزن کم کرد؟


چرا عسل خوب است؟
کلمه عسل با عشق، زندگی و سلامت همراه است. درواقع عسل خواص بسیاری برای سلامتی شما دارد، مثلا زمانی که عسل را به‌صورت موضعی استفاده می‌کنید خاصیت ضدمیکروبی دارد و به دلیل ضخامتش، پی‌اچ پایین و آب اکسیژنه‌ی تولید شده توسط آنزیم‌هایش، می‌تواند از عفونت باکتریایی جلوگیری کند. تحقیقات نشان می‌دهد عسل برای درمان زخم‌های عفونی و سوختگی بسیار مؤثر است و به‌عنوان یک داروی بدون نیاز به نسخه می‌تواند سرفه‌های شما را بهبود ببخشد.


چرا دارچین خوب است؟
آوازه عطر و طعم دارچین به اندازه تاریخ قدمت دارد. مصری‌های باستان از دارچین برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند و در زمان امپراطوری روم، قیمت آن ۱۵ برابر نقره بود.
مانند عسل، دارچین نیز خواص دارویی بسیاری دارد. تحقیقات نشان می‌دهد دارچین می‌تواند نقش آنتی‌بیوتیک‌ها و ضد‌انگل‌ها را ایفا کند و به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان، در بهبود زخم‌ها مؤثر است و می‌تواند فشار‌خون و کلسترول را کاهش دهد. همچنین مانند عسل تحقیقات اندکی دارچین را عامل کاهش وزن می‌دانند.

این نوشته را از دست ندهید  واقعیت‌های زنانه در رابطه جنسی


کاهش وزن با دارچین و عسل
درحالی‌که ادعاهای زیادی درباره کاهش وزن با دارچین و عسل وجود دارد اما تحقیقات این موضوع را اثبات نکرده‌اند. با این حال به برخی از مطالعات می‌توان امیدوار بود. برای مثال، تحقیقی نشان می‌دهد جایگزین کردن عسل با سقز می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند، درصورتی‌که بعضی از تحقیقات مدعی هستند این ترکیب فقط باعث فعال شدن هورمون‌هایی می‌شود که اشتها را سرکوب می‌کنند. بنابراین هیچ تحقیقی اثر کاهش وزن عسل و دارچین را تأیید نمی‌کند.


اخطار!
یکی از معمول‌ترین انواع دارچین یعنی دارچین چینی، حاوی مقادیر قابل توجهی کومارین است. این ماده در بسیاری از گیاهان وجود دارد و می‌تواند برای درمان آماس و احتباس آب استفاده شود. طبق گزارش موسسه فدرال ارزیابی ریسک در آلمان، حتی مصرف مقادیر خیلی کم کومارین بیشتر از دو هفته، می‌تواند باعث آسیب کبدی شود، به‌خصوص در افرادی که کبدشان بیمار است.
بنابراین آیا باید از مصرف دارچین جلوگیری کرد؟ نه! اما اگر دارچین را با عسل و روزانه مصرف می‌کنید مطمئن شوید از دارچین سیلان یا همان دارچین اصیل استفاده می‌کنید که حاوی مقادیر کمتری کومارین است. در شکل پودری تشخیص این دو ادویه غیرممکن است، پس برای اطمینان از اینکه دارچین سیلان استفاده می‌کنید آن را از فروشنده‌های مخصوص ادویه یا فروشگاه‌های مواد‌غذایی طبیعی بخرید.


یک راه‌حل خوب و سریع
درحالی‌که محققان همچنان درباره اثر دارچین و عسل روی کاهش وزن مطالعه می‌کنند، بد نیست روزانه یک قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین را در یک فنجان چای سبز یا آب جوش مخلوط کنید و بنوشید، حداقل خوش طعم است!

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه رول سوسیس
گرد آورنده
الهام حیدر طجری
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا